بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

تزئینات آرامگاه سعدی

تراس مهم ردیف دار که در امتداد مسیر  مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد مهم ورودی جای‌دارد، مرتفع و با سقفی صاف میباشد، در حالی که رواق سابق الذکر، کوتاه خیس و متشکل از شماری دهانه قوسی صورت میباشد.
سنگ‌های سیاه مبنا‌های سازه و سنگ‌های قرمز منحصربه‌فرد که بر ردیف‌ها و جلوی تراس نصب گردیده و به طریق استادانه‌ای حجاری شده بر جلال و شکوه عمارت افزوده میباشد.
نمای فرنگی سازه از سنگ‌های دارای اسم و رسم تراورتن و نمای داخلی آرامگاه از سنگ مرمر میباشد.
در میانه ایوان دو آبگینه مستطیل صورت، با جهت شمالی جنوبی در دو طرف محوطه آرامگاه قراردارد .
آبگینه دیگری در جهت شرقی آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  غربی در مقابل حیاط اساسی سازه واقع گردیده است.
آبگینه، قلب معماری سنتی جمهوری اسلامی ایران میباشد؛ در جلوی رواق سعدیه، حوضی جای دارد که در ان سکه به نشانه به دست آوردن حاجت می اندازند.
همینطور آب قنات منحصر سعدی، باطن آبنمای موسوم به آبگینه ماهی در زیرزمین این شرکت جریان داراست. در طرح آرامگاه سعدی، موادسازنده معماری اهل ایران مانند حیاط و گنبد، با نازکی تک تک به لهجه امروزی اورده شده اند.
مخلوط ردیف ها، هیبت خالص گنبد با تک رنگ فیروزه ای و مخلوط آزاد فضاها از عواملی میباشند که ماهیتی امروزی به‌این ساختمان بخشیده اند.
از سوی دیگر کاربرد کاشی و عناصری مانند گنبد و قوس، کیفیتی اهل ایران به گروه داده میباشد.
ایوانی با ردیف های چهار ضلعی بلند با تزئینات کاشی کاری در جلو مقبره واقع گردیده‌است و گنبد کاشی فیروزه فام بر فراز بقاع جلوه خاصی داراست.
داخل حرم، کتیبه هایی کاشی کاری  رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد دربردارنده منتخباتی از گلستان و بوستان و لوحه ای که تاریخچه ساختمان را مشخص و معلوم می سازد دیوارها را زینت بخشیده میباشد.
قبل از آغاز به ساختمان آرامگاه تازه برای بسط‌ی محوطه‌ی آن تصمیم گرفته‌شد که فضای گلشن از شمال به جنوب 150 متر و از مشرق به مغرب 100 متر شود و دیواری شمالی به مکان خویش باقی بماند و برای این مراد ما یحتاج بود که منزل‌های دهقانی همسایه آرامگاه خریداری و موضوع‌ی محوطه‌ی آرامگاه شود.
بنابراین در حال حاضر مساحت محوطه‌ی آرامگاه 7700 متر مربع میباشد که 216 متر مربع آن تحت ساختمان مهم آرامگاه سعدی و 141 متر مربع تحت ساختمان سالن پذیرایی و عمارت پاسبان آرامگاه میباشد.
سایر‌ی محوطه گل کاری و باغچه‌ بندی و درخت کاری گردیده و دو آبگینه کاشی کاری مستطیل شمالی جنوبی دو طرف محوطه‌ی ورودی آرامگاه و یک شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  آبگینه مستطیل شرقی و غربی در مقابل تراس مهم سازه میباشد که دارنده فواره‌ های زیبایی هست و برجلوه و شکوه سازه‌ی آرامگاه افزوده‌ میباشد.
 

برچسب ها: مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ,

[ بازدید : 5 ]

[ سه شنبه 21 فروردين 1403 ] 13:39 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]