بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

کليساي کانتور قزوین

کليساي کانتور قزوین یا این که کلیسای مسجد غدیر بلوار معلم مشهد  روس از کلیساهای ارتدکس با رنگ سرخ آتشین جلوه‌ی خاصی را به‌این شهر داده میباشد. در سالهاي اخير اين كليسا، یکی‌از پرطرفدار‌ترين، جاهای جالب قزوین گردیده‌است. درین نوشته‌ی علمی به تاریخچه اين كليسا، خصوصیات بنا، خصوصیات داخلی بنا کلیسا، خصوصیات ساختمان بلند ناقوس كليسا، فضای بيروني و حياط کلیسا و نشانی و مجال بازدید کلیسا کانتور قزوین پرداخته گردیده است.

ورودیه کلیسای کانتور قزوین

معرفی کليساي کانتور قزوين
این کليساي جذاب کانتور به اسم‌های ساختمان بلند ناقوس و کلیسای روس نیز دارای شهرت میباشد. این کلیسا خرد‌ترین کلیسا در کشور‌ایران و خاورمیانه و سو‌مین کلیسای خرد میباشد، این سازه فقط کلیسایی میباشد که به خواسته به کارگیری از اتباع یک میهن دیگر در جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده است. عمر بناي کليساي جذاب کانتور در مقايسه با اثرها تاريخي مسجد غدیر فلاحی مشهد  ديگر در قزوين ناچيز میباشد. بيشترين اهميت اين كليسا بر طبق بنا نامتقارن، و معدود، رنگ و ستونهاي آن در ايران میباشد. به دليل شبیه بودن شكل و شمايل اين كليسا با بنا‌هاي فارغ كشور، گردشگران ايراني تمايل زيادي به عكس تصاحب کردن از اين سازه دارا‌هستند. برای مشاهده تیتر کلی کلیساهای جمهوری اسلامی ایران، می توانید اینجا را لمس(کلیک) نمائید.

تاریخچه کلیسای کانتور
در جمهوری اسلامی ایران با اعتنا به عمر آن اماکن مذهبی مختلفی وجود داراست. در طی اواخر حکومت ناصرالدین فرمان روا، در سال ۱۹۰۵، به طور همزمان با نبرد جهاني وضع و اوضاع كشور ايران بي‌راز سامان بود. روس‌ها براي احاطه هر چه بيشتر به سمت جنوب ايران، شركت و اشخاص زيادي را براي ايجاد بنادر و تاسيس منش وارد ايران نمودند. يكي از اين شركت‌ها،کمپانی حمل و نقل روسیه، برای ساخت و ساز روش انزلی به قزوین با رئیس فردی به اسم آناتولی نیکلایوویچ بستلما بود. در آن مجال مسجد بابا غدیر مشهد  ساختمان‌های اداری و دفتری، منزل‌هاي مسكوني و ساير بنا‌ها به وسیله روس‌ها در محله پنبه ریسه قزوین تشکیل‌شده بود.

در کنار این ساختمان‌ها کليساي کوچکی نیز برای عبادت و نيايش نیز سازه ‌شد. از‌آنجا‌که پایگاه محل کار و اداره در کنار این کلیسا قرار داشت. این کلیسا با اسم کليساي تاریخی کانتور گفته شد. در گویش روسی کانتور در معنای پایگاه میباشد. ساير بنا‌هاي درست شده به دست روس‌ها نزدیک به ۵ سال استقرار آن ها،در اين ناحیه، تخريب گردیده است. اين بنا به دليل تقدس بودن همچنان پابرجا میباشد. به جز کليسای تاریخی کانتور، تالار اجتماعات روس‌ها كه  هم اكنون، تالار مرکزی شهرداری قزوین میباشد مسجد بابا قدرت مشهد  نيز پا بر جا میباشد.

برچسب ها: مسجد غدیر بلوار معلم مشهد , مسجد غدیر فلاحی مشهد , مسجد بابا غدیر مشهد , مسجد بابا قدرت مشهد ,

[ بازدید : 6 ]

[ پنجشنبه 7 دی 1402 ] 10:38 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]