بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

تزیینات مسجد کبود تبریز

ویژگی بارز و آوازه وافر مسجد کبود در مسجد غدیر بلوار معلم مشهد  کنار معماری ویژه تلفیقی و اعجاب انگیز آن بیشتر به خیال و خاطر کاشیکاری معرق، تلفیق خشت و کاشی، اجرای نقوش پرکار و درتوان معجزه آن میباشد که زینت نصیب تمامی مقاطع داخلی و فرنگی سازه بوده میباشد.

درین مسجد در آمیختن رنگهای گوناگون و کاشیهای زیبای این مسجد نظم و آراستگی خاصی را به بنای آن داده که به نظر رنگ شناسی و تناسب رنگ معدود نظیر میباشد.

سقف لاجوردی مسجد کبود مسجد غدیر فلاحی مشهد  تبریز با طلا جواهرات تر و تمیز گردیده و جلوه و شکوه فوقالعادهای به‌این سازه داده میباشد

مسجد کبود تبریز با گونه های خطوط بهتر مانند ثلث، نستعلیق، نسخه ها و طرحهای بدیع هندسی و اسلیمی گزینه دقت ارباب ذوق و سلیقه و هنر میباشد.

تنوع و نازکی کاشی کاری و گونه های خطوط و نقش های به عمل رفته در آن و نیز زیبائی و هماهنگی رنگها به ویژه رنگ لاجوردی کاشی کاریهای معرق باعث گردیده‌است تا به فیروزه اسلام آوازه یابد.

بارزترین خصوصیت مسجد کبود و آوازه وافر آن با معماری ویژه تلفیقی و اعـجاب انگیزش بیشتر به جهت کاشی کاری معرق و تلفیق خشت و کاشی، اجرای مسجد بابا غدیر مشهد  نقوش پرکار و در توان معجزه آن میباشد که زینت قسمت سطح های داخلی و فرنگی سازه میباشد.

در آرامگاه سازه، هنرمند، از کاشیهای شش ضلعی لاجوردی برای تزئین استعمال نموده است.

ازاره ها با تخته سنگهایی از فرآورده مرمر و با کتیبههایی حجاری گردیده به نقوش اسلیمی دقیق تزیین گردیده اند.

راز در مهم مسجد کبود تبریز با کاشی کاری معرق و کتیبههای به خط ثلث و تابلوهایی با خط کوفی مشمول سوره های قرآن از کاملترین مثال های معرق روزگار اسلامی به شمار میروند.

راز در مسجد کبود در زمین مرتفعی سازه گردیده و در بخش بالای آن قوس بیضی شکلی به چشم می‌خورد.

در دو طرف آن ردیف هایی متصل به سازه، به صورت مارپیچ بالا رفته و در نصیب بالایی، هلال بیضی شکلی درست شده میباشد.

کلیه این ردیف ها از کاشی ارزشمند فیروزه ای رنگ قشنگ با نقش و نگارهای خوش نما پوشیده گردیده است.

سطح ها داخلی رواق مسجد کبود تبریز از کاشی های رنگارنگ مستور میباشد این کاشی ها به طور قطعات خرد بریده گردیده و با مهارت آحاد چنان به هم متصل گردیده اند که گویی یکپارچه اند.

در نگارگری و مخلوط رنگ ها به مسجد بابا قدرت مشهد  اندازه ای لطف و نازکی به فعالیت رفته که بشر، خویش را در قبال تابلوی بسیار بهتر مملو‌از سبزه و گل می بیند.

در کوتاهی از این سردر مهم، به عبادتگاه گشوده میگردد، عبادتگاه مرکب از دو سالن تبارک میباشد که از یکدیگر متمایز و هر دو سابقا دارنده گنبد بوده میباشد.


برچسب ها: مسجد غدیر بلوار معلم مشهد , مسجد غدیر فلاحی مشهد , مسجد بابا غدیر مشهد , مسجد بابا قدرت مشهد ,

[ بازدید : 7 ]

[ دوشنبه 27 آذر 1402 ] 14:46 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]