بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

امامزاده زید ( ع ) شهداد

یک کدام از مزارهای باشکوه و مسجد غدیر بلوار معلم مشهد مجلل استان کرمان، آرامگاه با عظمت حضرت امام زاده زید (علیه السلام) میباشد که در شهر شهداد کرمان قرار گرفته میباشد. نسب شریف حضرت زید (علیه السلام) با هفت واسطه به امام ششم شیعه ها حضرت امام درستگو (علیه السلام) منتهی می‌شود. اجماع علمای انساب بر این عهدوپیمان رخداد دارا هستند که از قرار تحت میباشد : حضرت زید بن علی البکر آبادی بن محمد بن علی بن محمد بن علی الخوارزمی بن قاسم الشیخ بن محمد الدیباج بن امام جعفر راستگو (علیه السلام) .

 او سیدی بسیار جلیل القدر، گسترده الشأن، عابدی خداپرست، فاضلی ارجمند، فقیهی وارسته، و سرپرست سادات کرمان هست، که وی در مسجد غدیر فلاحی مشهد بیشتر کتاب های انساب به خیر حافظه گردیده است. پدران این بزرگوار، کلیه از از بزرگان سادات اهل بیت (علیهم السلام) و از مشاهیر خویشاوندان نبی (صلی الله علیه و اله و سلم) بودند. آن سیرتکامل که از تاریخ به کارگیری می‌شود، پدران و اجداد حضرت زید (علیه السلام)، در حین معاش خویش با حاکمان ظالم و غاصبان حقوق و دستمزد اهل بیت (علیهم السلام) دچار بودند و پیوسته در اسارت و زندان معاندان بوده، یا این که جنگ و مهاجرت و آوارگی در منش آیین را تفویض کرده، برخی از آن ها نیز به امارت و فروانروایی رسیده بودند.

در‌این که مدفون در‌این مقبره، حضرت زید (علیه السلام) نواده بزرگوار امام جعفر راست گو (علیه السلام) میباشد، هیچ تردید و تردیدی بین علمای تبارک انساب وجود ندارد و این مزار جزو دو مزار درست النسب استان کرمان بعداز مقبره متبرکه امام زاده سید علی (علیه السلام) سیرجان میباشد که اجماع علمای انساب بر آن پافشاری دارا‌هستند. از طرفی این مزار متبرک، جزو ۲۵ مزار مشهور مرزو بوم میباشد که بشر قادر است با تصدی خاطر، خفته در آن را زیارت نماید و درود وی به خویش وی نبی خواهد شد. چرا‌که در سایر مزارات کشور‌ایران برای گزینش شخصیت های مدفون در آن، با قراین و شواهد و با اگرها و مگرها ثابت مدفن سیدی می‌گردد که‌این خویش یکی شرافت ها و کرامت های صاحب و مالک این مرقد میباشد. با این وجود، ما سعی داریم که آحاد اقوال علمای انساب و مورخان را در ارتباط خفته در‌این مزار را ذکر کنیم تا درستی ادعای ما پر‌نور گردد.

علامه نسابه مسجد بابا غدیر مشهد  ابن طباطبا از محققان و نسب شناسان قرن پنجم هجری، علاوه بر ورود سادات به شهرهای کشور‌ایران، از حیطه خبیص حافظه می نماید. منتهی اسم سید زید (علیه السلام) را به تصور آنکه در کلمه و واژه کرمان ذکر داشته از مداد می اندازد. همین اندازه معین می نماید که حضرت زید (علیه السلام) قبلا تاریخ در قید حیات بوده، مسکن وی نیز خبیص کرمان بوده میباشد. علامه نسابه بیهقی پر اسم و رسم به ابن فندق متوفای سال ۵۶۵ ه . ق، علاوه بر معرفی فرزند حضرت زید (علیه السلام) می نویسد: ( نسب شریفش با هفت واسطه به امام جعفر راست گو (علیه السلام) منتهی میشود و در کرمان بوده میباشد ). امام فخر رازی متوفای سال ۶۰۶ ه . ق با پاراگراف ی ابوطالب زید بن علی البکرآبادی، بومی مسجد بابا قدرت مشهد  کرمان. همین ادعای قبل را تأیید می نماید.


برچسب ها: مسجد غدیر بلوار معلم مشهد , مسجد غدیر فلاحی مشهد , مسجد بابا قدرت مشهد , مسجد بابا غدیر مشهد ,

[ بازدید : 9 ]

[ يکشنبه 19 آذر 1402 ] 16:11 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]