بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

ویژگی های معماری

طرح و نقشه بازار که عنصر مهم و مسجد غدیر بلوار معلم مشهد  ردیف فقرات کالبدی اقتصادی شهر بوده به طور دو راسته سرپوشیده یکدیگر را جدا می نموده است.

بازار اراک به مرکزیت چهارسوق، دارنده دو مسیر شمالی جنوبی به ارتفاع ۷۲۰ متر و شرقی غربی به ارتفاع ۲۰۰ متر میباشد.

این بازار دارنده یک اساس شمالی جنوبی به ارتفاع ۸۵۰ مترو یک شالوده شرقی غربی به ارتفاع ۶۰۰ متر و پهنا ۵ متر بوده میباشد که از چهار جهت به دروازه های قدیم شهر متصل می گردیده‌است و اینک قسمتی از بازارهای شرقی و غربی تخریب مسجد غدیر فلاحی مشهد  گردیده اند.

بر ارتفاع قامت کشیده و بلند بازار، ۲ بازوی عمودی از شرق به غرب در محل تلاقی چهارسوق، با سقف و گنبد مرتفع، بنای چهارراهی بازار را بدون نقص می نماید.

بازار اراک دارنده هشت گذر فرعی میباشد که عمود بر دو گذر مهم تشکیل‌شده اند و به نوعی استراتژیک ترین نقطه شهر در زمانهای قبلی بوده میباشد.

این راءس تبادل اقتصادی به گونه ای در شهر استقرار یافته که تحت عنوان محدود اساسی کالبد شهر بر آحاد شهر تسلط داشته مسجد بابا غدیر مشهد  میباشد.

تیم تاریخی بازار اراک همه نیازهای شهرنشینی به عنوان مثال گرمابه، مسجد، مکتب، آب انبارها، گذرها و کاروانسراها را در خویش مکان داده و در کنار تجارت و راسته های پررونق شغلی با بقیه تاسیسات کاربریهای زیادی داشته میباشد.

در بازار اراک ۵۰۰ باب دکان وجود دارااست که کلیه در راسته بازار کار می نمایند و جای های دیگر مانند بازارچه های منحصر به فرد و باراندازها و انبارها و کارخانه های تولیدی در سرا و تیمچه عمل دارا‌هستند.

در مسیرهای طولی و عرضی بازار سراها و تیمچه هایی وجود دارا هستند که ساختمان آنان معمولاً دو طبقه بوده که در مقداری از آن ها تاجران یا این مسجد بابا قدرت مشهد  که مسافرانی که از نقاط بدور برای خرید به بازار می آمدند شب را در طبقه دوم سپری می کردند.

سراها ضمن اجرای نقش تجاری، تحت عنوان اقامتگاه موقت نیز استعمال می شدند.


برچسب ها: مسجد غدیر بلوار معلم مشهد , مسجد غدیر فلاحی مشهد , مسجد بابا غدیر مشهد , مسجد بابا قدرت مشهد ,

[ بازدید : 9 ]

[ يکشنبه 21 آبان 1402 ] 9:40 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]