بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

در مسجد محله ی شما چه برنامه هایی برگزار می‌گردد

در بحثهای مربوط به فرصتهای تبلیغی، به اماکن و فضاهای تبلیغ رسیدیم و در خبر نامه شماره 53 بیان شد که عالی می باشد فضاهای تبلیغی در مسجد متمرکز شده، دارایی های مردمی به سوی مسجد سوق داده گردد. در این راستا مطالبی درباره اهمیّت و جایگاه مسجد بیان گردید و مباحثی در امر مدیر و کارگزاران مسجد مطرح شد. همچنین در روزنامه شماره 55 مشاجره اداره مسجد به طور گذرا گزینه توجه قرار گرفت.

درین نوشته‌علمی با عنایت الهی به فعالیتهای فرهنگی ـ اجتماعی مساجد، با تمرکز به نیازهای امروز گفت و گو خواهیم کرد.

فعالیتهای فرهنگی

مساجد فعال از جهت فرهنگی به صورت مهم‌ترین پایگاه فعالیتهای فقهی در فضای جامعه تأثیر عمیق و ژرف داشته، معادلات فرهنگی گوشه و کنار خویش را به بهره عبودیت الهی تغییر میدهند و این دستور در شرایطی که می‌باشد که مدیران مساجد خصوصا روحانیون به نیکی از جایگاه معنوی مسجد در مسیر بایسته آن منفعت جویند.

فعایتهای فرهنگی شرعی در مساجد قادر است از تنوع بسیاری برخوردار بوده، به تناسب نیازمندیهای حوزه‌، نوع مخاطبان و... دارای متغیّرهای فراوان باشد؛ لیکن در اینجا از باب نمونه برخی از فعالیتهای فرهنگی مساجد را گوشزد می نماییم.

ذکر این نکته ضروریست که بعضا از کارکردهای مثبت مسجد جنبه عبادی دارااست، لیکن با توجّه به تأثیر انکارناپذیر این عبادات در فرهنگ وتمدن اجتماعی و تصحیح ذیل ساختهای فرهنگی جامعه و اثرها مثبت تربیتی آن، در مقوله فعالیتهای فرهنگی مطرح می‌شود.

1. نماز جماعت

یک کدام از مهم‌ترین فعالیتهای عبادی ـ فرهنگی مساجد، برقراری نماز جماعت در سه دفعه صبح، ظهر و شب می‌باشد.

ائمه جماعاتی که به نماز جماعت در سه دفعه اهتمام جدّی دارا هستند، در فعالیتهای دیگر مسجد هم از موفقیت بیشتری برخوردارند.

در شرایطی‌که نماز جماعت منظم بوده، حواشی بیش از حد نداشته باشد، بوسیله مردم مورد استقبال قرار می‌گیرد.

2. عبادت فردی

یکی از سایر از مسائل عبادی که قادر است در تمدن تأثیر جدّی داشته باشد، اشاعه پرستش، عبادت، نیایش و توبه فردی و خلوت کردن آدمی با خدای خویش در خانه معبود میباشد.

این سنت حسنه که در صدر اسلام آیتم اهتمام فراوان مسلمانها بوده، امروزه فی مابین ما خیلی معدود رنگ گردیده‌است و به ندرت مشهود است شخصی برای مناجات با خدا به صورت فردی به مسجد پناه برده، نماز حاجت بخواند، به نیایش با خدا خویش بپردازد، و از گناهان خویش توبه کند؛ از اینرو بسیار بجاست که این سنت پسندیده بوسیله مبلغان گرامی احیاء خواهد شد.

3. تلاوت قرآن

تبلیغ

یکی‌از فعالیتهای عبادی دارای تأثیر فرهنگی فراوان،شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  تلاوت قرآن در مساجد میباشد که این دستور هم از توجّه وسیع بهره مند نبوده است؛ اما اخیرا در بعضی از مساجد پس از نماز عشاء یک ورقه از قرآن به صورت گروهی خوانده می‌گردد. گرچه این حرکت زیبا و با ارزش می باشد لیکن با حدّ بایسته، فاصله بسیار داراست.

4. سخنرانی

از صدر اسلام تاکنون یار و همدم با نیایش در مساجد، بیان معارف آئین مطرح بوده می‌باشد. رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد فرستاده صلی الله علیه و آله خود به این فرمان اساسی توجّه داشته اند و در طی تاریخ اسلام مساجد محل تکثیر معارف فقهی بوده میباشد و اکنون نیز مبلّغان شرعی به مطرح شدن عقاید، احکام، کردار، مسائل سیاسی اسلام و... پرداخته، مردم را با اعتقادات و وظایف شرعی خود آشنا میسازند.

5. آموزش تلاوت نماز و قرآن

ازآنجاکه طبق فتاوای مراجع شیعه مایحتاج می‌باشد نماز به عربی صحیح خوانده شود، از مهمترین اموری که باید مبلغان با شخصیت به آن بپردازند تصحیح تلاوت نماز میباشد. برای کسب به این هدف می اقتدار با تشکیل گروههای متعدد به سرپرستی عده ای که خواندن آنها کاملاً گزینه تأیید میباشد،آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  تمامی مردان، زنان، کودکان و جوانان را گزینه یادگرفتن قرار اعطا کرد.

همچنین می قدرت با تشکیل کلاسهای فراگیری قرآن و تجوید، از سویی تلاوت قرآن را ترویج نمود و از سوی دیگر خواندن نماز افراد را تصحیح کرد.

ناگفته نماند که برای ساخت انگیزه دربین مردم، استارت مورد نیاز می باشد مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد در سخنرانیهای عمومی احکام مربوط به خواندن نماز برای مردم بیان گردد، آن گاه از آن‌ها دعوت خواهد شد تا در جلسات تصحیح قرائت نماز شرکت کنند.

همچنین رعایت حدود سنّ و شخصیّت مخاطبان در این تکان موردنیاز است؛ زیرا بعضی حاضرند تلاوت خود را با روحانی تصحیح کنند، البته در‌حالتی که گفته شود که در میان مردم یا در جلسات نزد افراد دیگر ایفا دهند، از این فرمان غربت خواهند کرد.

برچسب ها: مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ,

[ بازدید : 13 ]

[ يکشنبه 22 آبان 1401 ] 13:03 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]