بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

بررسی کلیسای جامع کوردوبا در اسپانیا

مسجد و کلیسای جامع کوردوبا، بنایی تاریخی و باشکوه است که تغییرات مذهبی که شهر کوردوبا با آنها در طول تاریخ مواجه شده را به خیر به نمایش می گذارد. مسجد جامع کوردوبا، مسجد زیبایی است که تأثیر دو مذهب مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد مسیحیت و اسلام را آرم می‌دهد که حوزه‌‌ی اندلس را شکل دادند.

کوردوبا یا قُرطَبه شهری در منطقه اَندَلُس در جنوب اسپانیا و مرکز استان کوردوبا در اسپانیا هست. «قرطبه» یکی از شهرهای دارای شهرت «اندلس» (اسپانیا) و پایتخت حکومت امویان در اندلس بود. از این شهر همواره مسجد غدیر بلوار معلم مشهد به عنوان یکی از مهم‌ترین مرکز ها تمدن و تمدن اسلامی خیال می‌شود.

مسلمانان درین شهر مسجدهای بزرگی را بنا کردند که مهمترین آن مسجد قرطبه در همین شهر بود. بنای این مسجد جامع را عبدالرحمن الداخل مؤسس دولت اموی اندلس در سال ۱۷۰ هجری قمری به سبک جامع دمشق مسجد غدیر فلاحی مشهد استارت نمود.

فضای داخلی مسجد از ردیف هایی با قوس های سپید و قرمز‌رنگ تشکیل شده و مشمول یک تالار عبادت و همینطور حیاطی میباشد که مناره ها از آنجا روی مسجد سازه گردیده اند.

شما همینطور در باطن مسجد شاهد جنگلی مملو‌از ردیف ها و طاق های دوتایی ، مقصوره و محراب می‌باشید.

 

محل مناره اساسی مکانی میباشد که در آن ساختمان بلند ناقوس ایجاد شده است و برای دیدن نماهای خوب از کوردوبا می اقتدار از پله های مناره بالا رفت.

معماری این مسجد آنقدر جالب و چشمگیر میباشد که به محض ورود مسجد بابا قدرت مشهد به مسجد با این معماری به قرنها وسطی مهاجرت خواهید کرد.

مسلمان ها برهه زمانی فرصت وقت گیر در قرنها وسطی در اسپانیا حکومت می کردند و به همین خیال و خاطر معماری اسپانیا تاثیرپذیری متعددی از معماری اسلامی داشته میباشد.

برچسب ها: مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ,

[ بازدید : 30 ]

[ پنجشنبه 25 اسفند 1401 ] 11:27 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]