بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

مسجد، جایگاه و آثار آن در صنعت

جایگاه مورد

گاهی دعوا‌هایی در سطح اجتماع و فرایندهای فرهنگی مطرح میشود كه از جنبه‌های گوناگون با مسائل دینی ارتباط پیدا می‌كند. در‌این بخش، اهمیت مسئله مسجد میان مسائل اجتماعی و شرعی تفحص و به گونه‌ای ارتباط آنها با یكدیگر آورده شده می باشد. به این ترتیب، ضرورت مشاجره و بازرسی در این مسئله مشخص می شود.


1‌ـ مكان‌های مذهبی

مذهب، تبارک ترین ركن زندگی بشری هست كه در شكل‌های ویژه‌ای توسعه می یابد و نمود‌های گوناگونی دارد، در هر دین، اجرا و آداب ویژه‌ای رعایت می شود كه برخی فردی و برخی گروهی هست.

در‌این بین، مجالس مذهبی، در تمامی مذهب ها حتی ادیان غیر الهی، منزلت ویژه‌ای دارا‌هستند. در هر یك از مذ‌هب‌ها، مراسم فقهی ویژه‌ای وجود دارد كه با همین مراسم شناخته میشوند. این مراسم، بیانگر عمق و گستردگی آن دین می باشد و بر اساس فقیه بینی و تعالیم آن مذاهب، شكل میگیرد.

یكی از راه‌های ترویج دین، برپایی مجالس مذهبی است. این مجالس، گرایش‌های آیین داری را تقویت می‌كند و تبلیغ عملی آیین به شمار می‌رود.

مسجد، یكی از مهم‌ ترین مكان‌های برپایی مجالس فقاهتی است. در خانه‌ها، حسینیه‌ها، تكیه‌ها، مقبره ائمه، امام زاده‌ها مدرسه ها نیز بعضی از مراسم مذهبی اعمال میگردد، ولی مسجد از تمامی این مكان‌ها مهم تر است و مردم مجالس بیشتری در آن برپا می‌كنند.

نماز جماعت، سخنرانی دینی، مراسم فاتحه، عزاداری ماه محرم و صفر، گرد هم آیی‌های قرآن و دعا و نیایش، گرامی داشت مناسبت‌های فقهی همچون به دنیا آمدن ائمه و عیدهای مذهبی همه و تمامی از مهم‌ترین مجالس می‌باشند كه با رونق و شكوه بسیار، در مسجدها برپا میگردند.

پس مسجد مكان بسیار مناسب برای برپایی مجالس مذهبی است كه گزینه نه را برای بسط دین‌داری ساخت‌و‌ساز می‌كند.


2ـ حافظ نظام ارزشی

قیمت، کلمه‌ای می باشد كه معانی و كاربردهای گوناگونی دارد كه در شاخه‌های فلسفه، فلسفه خلق، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و مباحث اقتصادی به كار می‌رود.

ارزش‌های حقیقی و واقعی آدم قسمت اساسی و مهمی از فرهنگ و تمدن جامعه را تشكیل میدهند كه در پایداری و رشد و گسترش آن ها نقش اساسی انجام می‌كند. بها‌ها، هم به حیث فردی و هم به حیث زندگی اجتماعی، عنصری محوری و اساسی در زندگی بشر به شمار می‌روند. بدون پیش گویی جهت‌گیری‌های مختلف و متضادی كه درباره مصداق‌های ارزش‌ها بین انسان‌ها و جوامع بشری به چشم میخورد، اصل اهمیت و نقش والای آن در تاریخ جامعه امروز بشری انكارناپذیر می باشد.

دگرگونی ارزش‌ها، زمینه اتفاق و انقلاب و مهم ترین آرمان انقلاب اسلامی می باشد و دشمنان می‌كوشند با دگرگون كردن منفی نظام ارزشی مردم، تفکر‌های پلید استعماری و ضد شرعی خود را عملی كنند.[68]

مسجد‌ها یكی از مهم‌ترین پایگاه‌های شرعی می باشند كه به حراست از نظام ارزشی می پردازند و از فراموش شدن قیمت‌ها جلوگیری می‌كنند. برپا داشتن مراسم دینی در مسجد سبب تربیت نیروهای مذهبی، جهت دهی به مراسم‌های دینی، تبلیغات دینی، معنوئی كردن دور و اطراف و روشنگری‌های فرهنگی، انقلابی و اسلامی می‌گردد و این شیوه‌ای مؤثر در نزاع با جریان‌های دین گریز می باشد و مسجد جایگاه ویژه‌ای در این زمینه داراست.


3ـ جنگ با تهاجم فرهنگی

تهاجم فرهنگی، یكی از گونه‌های تسلط بیگانگان می باشد كه از شیوه های فرهنگی انجام می گردد. دشمنان انقلاب، بعد از پیکار‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی، تهاجم فرهنگی را به عنوا ن اثرگذارترین طریق برگزیدند. با توجه به حجم پهناور تبلیغات ضد فقاهتی غرب بر ضد اسلام، چنانچه شیوه صحیحی برای تامین از فرهنگ و تمدن و تعالیم اسلامی در پیش نگیریم، مبانی فقاهتی نسل آتی انقلاب در خطر خواهد بود. گفتیم كه مسجد به عنوان پایگاه دینی و فرهنگی، نقش ویژه‌ای در جانبداری از قیمت‌های فقاهتی بر عهده دارااست.شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  مسجد با بیان خطر تهاجم فرهنگی و تقویت تمایل‌های مذهبی، از تعالیم و مفاهیم دینی مدد می‌كند و حتی با بیان فرهنگ و آموزه‌های اسلام در ازای تهاجم فرهنگی غرب می‌ایستد. رونق و تقویت مسجدها، ادله مهمی در حفظ و تقویت كیان فرهنگی هست.


4ـ تبلیغات

در فقیه امروز، تبلیغات، مقام ویژ‌ه‌ای دارد و مهم‌ ترین ابزار استعمار نوین به شمار می‌رود.رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  با نگاهی كوتاه به گستره تبلیغات استكبار جهانی و امكانات و ابزار كارآمدی كه در سیستم تبلیغاتی ابر توان‌ها به كار گرفته گردیده است، جایگاه و ارزش تبلیغات در جهان، بهتر معین می‌شود.

مفاهیم و تعالیم دینی با اثر پذیری این تبلیغات، دچار تزلزل و تحریف می‌شود و در نهایت رغبت‌های شرعی در سطح جامعه كاهش می‌یابد. امروزه استعمار با تبلیغاتی والا از جنبه‌های گوناگون به نبرد علیه اسلام برخاسته است.

مسجد به عنوان سنگر مهم مكتب حنیف،مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد از صدر اسلام تا كنون، پایگاه مبلغان راستین طرز حق بوده و مسلمانها همواره از این سنگر برای خنثی كردن تبلیغات منفی استعمار گران و زورمندان زمان خویش و هم چنین اعتلای اسلام به کارگیری كرده‌اند. مبلغان اسلام در طول زورگوترین حاكمان و پادشاهان، مسجد را پایگاه تبلیغی خویش قرار داده بودند و به طرز‌های متفاوت، به تبلیغ معارف و فرهنگ وتمدن اسلام می‌پرداختند.

افزون بر مفاد بالا، تأثیر كاركردهای مسجد در بر طرف كردن نیازهای مسجد قابل توجه هست؛آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد زیرا مسجد صرفا اثر ها و بعد ها عبادی ندارد، بلكه نقش مسجد از جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تربیتی و سیاسی قابل پژوهش هست. مسجد ضمن اثر ها فردی، بر خانواده نیز تأثیر دارد و بر بالندگی آن می‌افزاید. نیم نگاهی به كاركردهای مسجد برای پویایی و چالاكی یك جامعه، مقام اصلی آن را نماد می دهد.

برچسب ها: مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ,

[ بازدید : 13 ]

[ شنبه 21 آبان 1401 ] 12:55 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]