بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

امام حسین (ع) در مقابل تروریسم دولتیِ بنی امیه

کارشناس و پژوهشگر حوزه تاریخ اسلام اظهار داشت : مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  امام حسین (ع) با بینشی عمیق و دقیق از سیاست های ضد بشری بنی امیه ، در مقابل همه ی این سیاست ها ایستادگی کرد و همه ی برنامه های آنان را با از خود گذشتگی ، نقش بر آب نمود. 

عبیات تصریح کرد : سیاست های تروریستی آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد بنی امیه بر ایجاد رعب و وحشت در بین مردم و به ویژه مخالفان ، مبتنی بر به شهادت رساندن بی گناهان ، دستگیری و بازداشت بر اساس تهمت های واهی و خیالی ، شکنجه ناجوانمردانه در زندان ها و سیاه چاله های حکومتی  رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد و تبعید اجباری آنان به اقصی نقاط سرزمین های اسلامی ، شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد موجب استنکار شدید و پاسخ های قاطع امام حسین (ع) شده بود.

وی افزود : امام حسین (ع) در نامه ای خطاب به معاویه بن ابی سفیان با اشاره به سیاست های تروریستی بنی امیه نسبت به مردم بی گناه و بی پناه می فرمایند :
پس ـ اى معاويه ـ آگاه باش كه قصاص را در پيش رو دارى . به حساب ، يقين داشته باش و بدان كه خدا ، نوشته اى دارد كه هيچ كار كوچك و بزرگى نيست ، جز اين كه آن را بر شمرده است . خدا فراموش نمى كند دستگير كردن هايت را به خاطر گمان [و بدبينى] ، و كُشتن اولياى خدا را از روى شُبهه و تهمت ، و تبعيد كردن آنان را از خانه شان به غربت . 

وی سیاست‌های  ضد انسانی معاویه  را با توجه به نامه امام حسین (ع) به ۳ بخش تقسیم می‌کند: 

۱) دستگیری و بازداشت بی دلیل مردم و به ویژه شیعیان

۲) قتل شیعیان و بزرگان دین با زدن اتهامات واهی به آنان

۳) تبعید کردن شیعیان به نقاط دور دست


وی در ادامه بیان داشت :  سیاست معاویه از سوی یزید بن معاویه نیز با شدت بیشتری دنبال شد ، یزید در نخستین اقدام دستور ترور شخصیت های مهم مدینه را صادر کرد که در راس آنان امام حسین (ع) قرار داشت وی به حاکم مدینه ، مروان حکم نوشت :

از حسين بن على و عبد الرحمان بن ابى بكر و عبد اللّه بن زبير و عبد اللّه بن عمر بن خطّاب ، با سختى و بى هيچ رخصتى برايم [بيعت] بگير و هر كس امتناع ورزيد ، گردنش را بزن و سرش را برايم بفرست. 


این پژو هشگر حوزه تاریخ اسلام بیان داشت : اعمال ننگین و تروریست محور شخصیت جنایتکار و دیکتاتوری همچون ابن زیاد و پدرش مورد توجه همه ی مورخان بوده است ، در مجموع، فعالیت‌های تروریست محور بنی امیه شرایط زندگی را برای مردم سخت و برای شیعیان غیر ممکن کرده بود.

تروریست دولتی بنی امیه به غیر از بیعت گیری از یزید چیزی را نمی‌فهمید و همه‌ی راه‌ها را در جهت تحقق اهدافش، جایز و شرعی می‌شمرد و به عبارتی به این باور رسیده بودند که هدف، وسیله را توجیه می‌کند، حتی اگر وسیله اجرای شدید‌ترین ظلم‌های تاریخ بشری به مردم بی پناه باشد!

به گفته وی ظلم به مردم در برهه تاریخی دهه ۵۰ و ۶۰ هجری از حد فراتر رفته و قابل تحمل نبود! این وضعیت غیرقابل تحمل هم در سخنان امام حسین (ع) قابل مشاهده است و هم در مکاتبات اهل کوفه!

برچسب ها: مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ,

[ بازدید : 15 ]

[ چهارشنبه 18 آبان 1401 ] 15:11 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]