بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

نگرش دین یهود به عفاف و حجاب


عفاف و حجاب در شریعت حضرت ابراهیم ( علیه السلام(
درآیین مقدس حضرت ابراهیم(علیه السلام) مسأله پوشش زنان، دارای اهمیت بوده میباشد.درکتاب تورات اینگونه می‌خوانیم: «رفقه» چشمان خویش را بلند کرده و اسحاق را رویت کرد و از شتر خویش فرود آمد، چون از خادم پرسید : این مرد چه کسی است که درصحرا به استقبال ما می‌آید؟ خادم اذعان کرد:آقای اینجانب میباشد.پس برقع خویش را گرفته، خویش را پوشانید .» (سفرپیدایش، باب 24، فقره 64 و 65).

 (به گفته مرجع مذهبی یهودیان کشور‌ایران «خاخام اوریل داودی»، منشأ و وجوب عفاف درشریعت یهود، مستند به همین فقره میباشد). از این ذکر پر‌نور می گردد که پوشش زن در مقابل نامحرم در شریعت حضرت ابراهیم ( علیه السلام) وجود داشته میباشد؛ چون «رفقه» در مقابل اسحاق که به مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد وی نامحرم بود، ازشتر پیاده شد و خویش را پوشاند تا دیده اسحاق به وی نیفتد. (به عبارتی)

عفاف و حجاب از نگرش یهود
رعایت عفاف، عفت و پاکدامنی از دستورهای اکید آئین یهود میباشد و مثلا مواقعی میباشد که از قدیم الایّام به توجه رعایت می گردیده‌است. اشاعه عفاف از بین یهود به سیرتکامل ی مشهود و آیتم تائید مورخین میباشد که بخش اعظمی از مورخین و اندیشمندان رعایت عفاف در اقوام دیگر مثل عرب و جمهوری اسلامی ایران ... را در تاثیر رابطه آن ها با ملت یهود می‌دانند و خیر صرفا از مرسوم بودن عفاف میان زنان یهود حرف آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد گفته اند، بلکه به طاقت فرسا گیری های زیاد آن ها در‌این باب بسیارگفته اند:

«گرچه پوشش میان اعراب مرسوم نبوده و اسلام آن را بوجود آورد اما در ملل غیر عرب به شدیدترین صورت ترویج داشت. در کشور ایران و بین یهود و ملتی که از تفکر یهود تبعیت می­کردند، عفاف به مراتب شدیدتر از آنچه در اسلام می خواست وجود داشت». (اشتهاردی، 1358:ص 50) . رعایت عفاف و حجاب از نگرش تورات هویدا بوده میباشد و به گونه های متفاوت به آن اشاره گردیده و بها عفاف و حجاب را تا حدی دانسته که در موردی برای تنبیه زنان خطاکار، فرمان به بازکردن موقتا عفاف و حجاب آن‌ها داده میباشد. (تورات، مسافرت اعداد، باب5، فقره 18 )

در اکثری از مفاد دیگر نیز به رعایت عفاف و حجاب در کتاب مقدس اشاره شده است.

در تورات  معبود راجع به اهمیّت پوشش خاص زنان و مردان رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد وتشبیه مرد و زن به یکدیگر را نهی کرده و اینگونه فرموده میباشد:

«زن، اسباب و اثاث و جامه مرد را به شغل نزاع و مرد جامه زن را نپوشد. چون هرکس این امور را می نماید، در لحاظ خدای خالقت مکروه و ناپسند میباشد».  (به عبارتی، هجرت تثنیه باب 22، فقره 5)

در  نگرش دین یهود، عفاف و حجاب میلی فطری میباشد
گرایش به طهارت و استخراج قیمت‌های انسانی امری میباشد فطری، و نیاز به فراگیری ندارد. بدین ترتیب، بر مبنای فطرت، هر انسانی میخواهد با عزّت معاش نماید. به همین انگیزه، حتی کودکی که هنوز به سن تمییز نرسیده میباشد، از تحقیر بدش میاید. بی‌شک، عفاف و حجاب یکی‌از عواملی میباشد که شخصیت آدم را ضمانت می‌نماید و تمایل به آن ریشه در فطرت داراست و برای تأمین سالم شخص و جامعه، از کمال شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد مداقه برخوردار‌است. در قصه حضرت انسان و حوّا (علیهما السلام) در تورات می خوانیم: «و زیرا زن روئت کرد که آن درخت برای غذا نیکوست و به لحاظ درختی خوش نما و دلپذیر و علم افزاست، 

برچسب ها: مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ,

[ بازدید : 19 ]

[ پنجشنبه 24 آذر 1401 ] 12:23 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]