بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

ورود غیر مسلمان به مملکت حجاز

از پاراگراف‌های آیتم خاطرنشان کرد وگو در فقه، ورود غیر مسلمان به مملکت حجاز یا این که دست‌کم محدوده مقبره (حیطه‌ای با مسافت‌های متعدد تا مسجد الحرام ) میباشد.
در این جا سه جمله درخور جداسازی وجود دارااست: یکی‌از ورود به قصد سکنی گزیدن در کشور حجاز یا این که محدوده مقبره میباشد که بخش اعظمی از فقهاء شیعه ، بلکه به تعبیروتفسیر مالک جواهر اجماع آن ها بر حرام بودن آن میباشد [۶۷] دیگری ورود آن ها به قصد بیزنس و گشت وگذار.
دراین جا نسبت به محدوده مقبره نیز، لحاظ فقهاء شیعه بر ناروایی مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد آن میباشد، حتی گفته‌اند در صورتی‌که پیامی برای حکم دهنده اسلامی داشته باشد، بایستی مسلمانی را بفرستند به فارغ محدوده بقاع، تا آن‌جا پیام را اخذ نماید.[۶۸]
و ولی نسبت به غیراز حوزه‌ مقبره، گزینه اختلاف میباشد و دستکم با اذن حکم کننده اسلام می تواند وارد گردد، چنانکه برخی از فقهاء حتی ورود به محدوده بقاع را نیز با اذن حکم دهنده جایز می‌دانستند. [۶۹]
از‌آنجا‌که این حیطه اینک از گزینه ابتلای ما خارج میباشد و بویژه آن که، آنچه گزینه رخداد فقهاء میباشد حرام بودن بومی شدن میباشد، خیر گشت و گذار و جهانگردی، از طرح تفصیلی زمینه و رسیدگی برهان‌های آن صرف لحاظ می کنیم، هر یک سری عمده ‌ترین استدلال آیه شریفه (انما المشرکون نجس…) میباشد آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد که بنابر آنچه گفته شد، در حالتی‌که که غرض از مسجد الحرام محدوده بقعه باشد در این حالت مشرکان به‌این محدوده، حق ورود ندارند، البته نسبت به غیر مشرکان از کافران همچنان مکان دعوا و اظهار‌کرد وگوست و به عبارتی مباحث پیشین این جا نیز روان میباشد و بایستی دانست در حالتی‌که بخواهیم وارد گفت و گو تفصیلی شویم مکان نظارت دارااست: که آیا ممنوعیتی وجود داراست یا این که خیر؟ این ممنوع بودن، ویژه محدوده مقبره میباشد یا این که کلیه جزیرة العرب؟ غرض از جزیرةالعرب کجاست؟ آیا سکنی گزیدن ممنوع میباشد یا این که گشت وگذار و سفر و…؟

۱۶ - مقبره امامان و امامزادگان

در ناروایی ورود غیرمسلمانان به بقاع امامان (ع) آیه یا این که روایتی نداریم، فقیهان هم یا این که از حکم آن حرف نگفته‌اند و یا این که آن‌که به هنگام حرف از ممنوع بودن ورود کافران به محدوده رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد بقاع مکه ، بقاع امامان (ع) را نیز همچون آن دانسته‌اند.
صاحب و مالک جواهر درپی عقیده حرام بودن ورود کافران به بقعه می‌نویسد:
(ویحتمل إلحاق بقاع الأئمّة (ع) بذلک فضلاً عن الحضرات المشرفة بل والصحن ولکن السیرة علی دخولهم بلدانهم….) [۷۰]
احتمال پیوست دادن بقعه امامان (ع) به بقعه مکه می‌باشد تا چه برسد به رواق های شریف و صحن‌ها، البته سیره بر ورود آن ها بوده میباشد به شهرهای اینان.
آقا ضیاء عراقی بعد از نقل داستان دعائم الاسلام ، مطابق ناروایی ورود کافران به ناحیه بقعه می‌نویسد:
(وتنقیح المناط یقتضی الحاق بقعه النبی (ص) و بقیة الأئمه (ع) بل والمشاهد المعظمة، وحرم الزهراء (س) …) [۷۱]
تنقیح مناط (دست آوری ملاک) اقتضا دارااست پیوست دادن بقاع رسول (ص) و امامان (ع)، بلکه دیگرمشاهد والا و مقبره حضرت زهرا (س) را (به مقبره مکه).
می بایست روءیت کرد هدف وی از این (تنقیح مناط چیست؟ و اصولاً مکان تنقیح مناط می باشد؟
آیا با وجود خصوصیت‌های فراوانی که محدوده بقعه مکه داراست حتی برای مسلمانها تا چه برسد به کافران، مانند روا نبودن ورود فارغ از احرام و کندن درخت و… می‌قدرت این خصوصیت‌ها را نادیده گرفت و با یک ملاک و واحد سنجش احتمالی حکمی را که برای محدوده بقاع مکه آمده آن را به مقبره‌های دیگر نیز سریان اعطا کرد؟
فقیهان ما، پیوست مقبره امامان به مسجد‌ ها را درمسأله حرام بودن ورود جنب به آن، آیتم شک وتردید قرار داده‌اند، [۷۲] آن هم چرا‌که زیرا این حکم برای مسجد میباشد، شاید تیتر مسجد شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد خصوصیت داشته باشد که نتوان آن را به غیرمسجد گستراند با آن‌که مشابهت بقاع امامان (ع) با مسجد بیش‌خیس میباشد و قابلیت و امکان مشترک بودن ملاک و مناط خوب.
هنگامی در مشابهت بقاع امامان با مسجد شک باشد، چه طور می‌قدرت بقعه امامان را با مقبره مکه که سرزمینی میباشد با احکام و دین‌های ویژه یکسان دانست.
شاید به همین خیال میباشد که صاحب و مالک جواهر از مشابهت با تعبیروتفسیر احتمال (یحتمل) حافظه می‌نماید و به عبارتی را نیز با وجود سیره عملی مخالف، سست می‌نماید.
بدین ترتیب، صرف لحاظ از آن‌که اصل ممنوع بودن نسبت به مقبره مکه نیز مکان اظهار کرد وگو دارااست، همچون، پی بردن بقعه امامان (ع) به آن مقبره هیچ ادله ندارد.
و از آنچه گفته شد حکم پیوست مقبره امامان به مسجد‌ها نیز معین شد چون:
در آغاز آن‌که اصل شباهت گزینه شک و اعلام کرد وگوست.
دو دیگر براساس تحقیقی که ایفا گرفت، نسبت به خویش مسجد‌ها ممنوعیتی برای ورود غیر مسلمان‌ها عدم وجود تا چه برسد به بقاع امامان و یا این که مقبره امامزادگان .
اما محافظت حرمت و رعایت مکانت و منزلت این جای ‌های مقدس امری میباشد ضروری و فارغ از شک وتردید، بایستی با طراحی برنامه صحیح، به هنگام ورود گردشگران وجهانگردان غیر مسلمان بر آن پای فشرد.

برچسب ها: مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ,

[ بازدید : 15 ]

[ يکشنبه 20 آذر 1401 ] 12:46 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]