بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

تواضع و فروتنی‌

تواضع صفت با ارزش مردان الهی مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  است و انان که پیشوای مردم‌اند و الگوی انان، وجود این صفت در انان لازم‌تر می باشد. تواضع در مقابل بندگان خوب و آدم‌های ستم‌کشیده نوعی جوانمردی، شکیبایی و شجاعت، اما در مقابل مستکبران و کافران علامت‌ی ذلت هست. قران کریم از یک‌سو به نکوهش تکبر می‌پردازد:(و لا تمش فی الارض مرحا؛ در روی زمین با تکبر رویه مرو)؛ (فبیس مثوی المتکبرین؛ بد جایگاهی می‌باشد جایگاه متکبران) و از سوی دیگر ضرورت تواضع را گوشزد می‌کند (و عباد الرحمن الذین یمشون علی الارض هونا؛بندگان خدای رحمان کسانی‌اند که در روی زمین به نرمی [و بدون تکبر] گام بر می‌دارا‌هستند)؛ (و اخفض جناحک لمن اتبعک من المومنین) امام حسین-علیه‌السلام- نیز صاحب این سیره‌ی نفیس قرانی بود.

(مسعده) گوید: گذر امام حسین-علیه‌السلام- به فقیرانی زمین‌خورد که گلیم خود را پهن کرده و خود را بر ان افکنده بودند (و طعام می‌خوردند) و حضرت را دعوت نمودند، حضرت-علیه‌السلام- به زانو، گردهمایی و با انان هم طعام شد. سپس این ایه فوق را قرائت نمود انگاه آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  فقرا را به منزل خویش دعوت نمود. پس برخاستند و هم پا حضرت-علیه‌السلام- به منزل او امدند. حضرت-علیه‌السلام- به کنیز خود فرمود: (انچه را ذخیره می‌کردی بیرون بیاور.)

2- سخاوت‌

(جود و سخاوت) از فضایل اصلی اخلاقی هست، هر اندازه (بخل) نماد‌ی پستی و حقارت و ضعف ایمان و فقدان شخصیت می‌باشد (جود و سخاوت) علامت‌ی ایمان و شخصیت والای انسانی هست. در ایات قران هر یکسری کلمه‌ی (جود) و (سخاوت) به کار نرفته ولی تعبیراتی دیده می‌شود که بر این دو مضمون‌ همخوانی است، انفاق اموال در روش خدا، ایثار اموال و جان‌ها، انفاق از انچه خود به ان نیازمندیم یا ان را دوست داریم و... از جمله تعبیرات قران برای تعریف‌و‌تمجید سخاوت میباشدکه اکنون به تعدادی مورد ان اشاره میکنیم:

(یحبون من هاجر الیهم  و لا یجدون فی صدورهم حاجه مما اوتوا و یوثرون علی‌ انفسهم ولو کان بهم خصاصه... [انصار]... هر کس را که به سوی انان کوچ کرد. دوست دارا هستند و نسبت به انچه به او داده‌شده در دل‌هایشان حسد نمی‌یابند، هر یکسری در خودشان احتیاجی، [مبرم] باشد.)

(و یطعمون الطعام علی‌ حبه رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  مسکینا و یتیما و اسیرا * انما نطعمکم لوجه الله لا نرید منکم جزاء و لا شکورا؛و غذای (خود) را با این‌که به ان، عشق (و نیاز) دارند به مسکین و یتیم و اسیر می دهند (و می‌گویند) ما شمارا به خیال معبود اطعام می کنیم و هیچ پاداش و سپاسی از شما نمی خواهیم.)

امام حسین-علیه‌السلام- اسوه سخاوت بود. روایت شده که (ابوهشام قناد) از بصره برای حسین-علیه‌السلام- محصول می‌اورد و ان حضرت از جای برنخاسته همگی شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  را به مردم میبخشید.


برچسب ها: مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ,

[ بازدید : 6 ]

[ پنجشنبه 21 دی 1402 ] 11:50 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]