بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

جایگاه مسجد در ایران

جایگاه گزینه
گاهی مشاجره‌هایی در سطح مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  اجتماع و فرایندهای فرهنگی مطرح می گردد كه از جنبه‌های متعدد با مسائل فقاهتی رابطه پیدا می‌كند. درین نصیب، التفات مورد مسجد فی مابین مسائل اجتماعی و شرعی بازرسی و به سیرتکامل‌ای رابطه آنها با یكدیگر گفته شده می‌باشد. به این ترتیب، لزوم دعوا و تحقیق در‌این قضیه مشخص و معلوم می‌شود.

1‌ـ مكان‌های مذهبی
مذهب، بزرگ ترین ركن معاش بشری میباشد كه در شكل‌های ویژه‌ای توسعه و گسترش مییابد و نمود‌های گوناگونی دارااست، در هر آیین، اجرا و آداب ویژه‌ای رعایت میگردد كه بعضا شخصی و بعضی گروهی است.
در‌این میان، مجالس مذهبی، در تمامی مذاهب حتی ادیان غیر الهی، جایگاه ویژه‌ای دارا هستند. در هر یك از مذ‌هب‌ها، مراسم فقهی ویژه‌ای وجود دارد كه با همین مراسم شناخته میشوند. این مراسم، بیان کنده عمق و گستردگی آن آیین است و بر پایه ی عالم بینی و تعالیم آن مذهبها، شكل می گیرد.
یكی از شیوه های ترویج آیین، برپایی مجالس مذهبی میباشد. این مجالس، میل‌های آیین داری را تقویت می‌كند و تبلیغ عملی دین به شمار می‌رود.
مسجد، یكی از اصلی‌ آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  ترین مكان‌های برپایی مجالس فقاهتی است. در منزل‌ها، حسینیه‌ها، تكیه‌ها، بقعه ائمه، امام زاده‌ها مدرسه های نیز بعضا از مراسم مذهبی ایفا می گردد، البته مسجد از همگی این مكان‌ها اصلی خیس می باشد و عموم مجالس بیشتری در آن برپا می‌كنند.
نماز جماعت، سخنرانی فقهی، مراسم فاتحه، سوگواری ماه محرم و صفر، نشست‌های قرآن و دعا و نیایش، گرامی داشت مناسبت‌های فقهی همانند میلاد ائمه و عیدهای مذهبی همه و تمامی از مهم ترین مجالس می باشند كه با رونق و شكوه بسیار، در مسجدها برپا میشوند.
پس مسجد مكان بسیار مطلوب برای برپایی مجالس مذهبی می‌باشد كه آیتم خیر را برای توسعه و گسترش آئین‌داری تشکیل داد می‌كند.

2ـ حافظ نظام ارزشی
ارزش، واژه‌ای میباشد كه معانی و كاربردهای گوناگونی داراست كه در شاخه‌های فلسفه، فلسفه کردار، علم ها تربیتی، علم ها اجتماعی و مباحث اقتصادی به كار می‌رود.
بها‌های حقیقی انسان بخش مهم و مهمی از فرهنگ جامعه را تشكیل میدهند كه در پایداری و رشد و بسط آنان نقش اصلی انجام می‌كند. بها‌ها، هم به نظر شخصی و هم به لحاظ معاش اجتماعی، عنصری محوری و اساسی در معاش انسان به شمار می روند. بدون حدس جهت‌گیری‌های متعدد و متضادی كه درباره مصداق‌های قیمت‌ها بین بشر‌ها و دولت ها بشری به چشم می‌خورد، اصل مداقه و نقش والای آن در تاریخ جامعه امروز بشری انكارناپذیر می باشد.
تحول قیمت‌ها، مورد حادثه و انقلاب و مهم ترین آرمان انقلاب اسلامی هست و معاندان می‌كوشند با دگرگون كردن منفی نظام ارزشی عموم، درنگ‌های رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  پلید استعماری و ضد شرعی خویش را عملی كنند.[68]
مسجد‌ها یكی از مهم‌ترین مقر‌های شرعی هستند كه به حراست از نظام ارزشی می پردازند و از فراموش شدن ارزش‌ها دوری می‌كنند. برپا داشتن مراسم شرعی در مسجد منجر تربیت نیروهای مذهبی، جهت دهی به مراسم‌های دینی، تبلیغات شرعی، معنوئی كردن محیط و روشنگری‌های فرهنگی، انقلابی و اسلامی میشود و این راه‌ای مؤثر در نبرد با جریان‌های آئین فرارو گریز میباشد و مسجد مقام ویژه‌ای در این باره دارد.

3ـ نزاع با تهاجم فرهنگی
تهاجم فرهنگی، یكی از سیرتکامل‌های اشراف بیگانگان می باشد كه از طرق فرهنگی ایفا می گردد. مسجد غدیر باباعلی راهنمایی مشهد معاندان انقلاب، بعداز پیکار‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی، تهاجم فرهنگی را به عنوا ن اثرگذارترین طریق برگزیدند. با دقت به وسعت بزرگ تبلیغات ضد فقاهتی غرب بر ضد اسلام، در شرایطی که طرز صحیحی برای مدد از فرهنگ وتمدن و تعالیم اسلامی در پیش نگیریم، مبانی فقهی نسل آینده انقلاب در خطر خواهد بود. گفتیم كه مسجد تحت عنوان مقر دینی و فرهنگی، نقش ویژه‌ای در مدد از ارزش‌های فقاهتی بر ذمه داراست. مسجد بابیان خطر تهاجم فرهنگی و تقویت میل‌های مذهبی،نشانی مسجد غدیر باباعلی موعظه مشهد از تعالیم و مفاهیم فقهی نگهبانی می‌كند و حتی بابیان فرهنگ وتمدن و آموزه‌های اسلام در قبال تهاجم فرهنگی غرب می‌ایستد. رونق و تقویت مسجدها، ادله مهمی در حفظ و تقویت كیان شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  فرهنگی است.


برچسب ها: مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ,

[ بازدید : 7 ]

[ يکشنبه 17 دی 1402 ] 16:20 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]