بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

آتشکده های ایران

آتشکده های کشور ایران یا این که مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد نیایشگاه‌های زرتشتی به عنوان مثال بناهای مذهبی کشور‌ایران میباشند، که عمر آن به زمان مادها و پارت‌ها گشوده میگردد. و آتشکده با اسم‌های دیگری مانند آتخش کدگ، کدگ حریق، حریق منزل، حریق خان و محل پرستش نیز شناخته می‌گردد. درین نوشته‌ی علمی با ما یار باشید تا به ذکر کلیات، معماری، تقسیم بندی آتشکده‌ها با دقت به نوع التفات، فرصت ورود به کشور‌ایران، معرفی آتشکده‌های شاخص و دفینه‌های مرتبط با آتشکده‌های کشور‌ایران بپردازیم.

آتشکده های جمهوری اسلامی ایران
در واقع آتشکده ها نمادی از اعتقادات ایرانیان باستان را به همگان میرساند. این اماکن مقدس در حین سالهای زیاد در کل شهرهای جمهوری آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد اسلامی ایران تشکیل شده بود که به گذر زمان با ورود اسلام در جمهوری اسلامی ایران از فی مابین رفتند.

همچنین در پیشین در کشور‌ایران آتشکده‌های بسیار متعددی وجود داشته میباشد که بعضا از آنها در گذر فرصت از میان رفته و تخریب گردیده‌اند. با آشنایی بیشتر این بناهای آئینی می توانید گذری به تاریخ و قبل کشور‌ایران بزنید و فضای معنوی این نیایشگاه‌ها را بیشتر ادراک کنیم.

محل نیایش
به محل نیایش زرتشتیان، آتشکده گفته می‌شود چون در آن حریق دارنده جایگاهی خاص میباشد و نیایش‌های خویش را در حضور حریق جاری ساختن میدهند.

در جمهوری اسلامی ایران باستان سرپرست خانواده همواره حریق را پر‌نور نگه می‌داشت به این ترتیب پر‌نور نگه‌داشتن حریق به یک سنت تبدیل گشت. درپی پر‌نور نگه‌داشتن شعله‌های حریق به یک نشانه الهی برای ایفا مراسم عبادت در آتشکده‌های کشور ایران رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  مبدل شد.

کلمه آتشکده در زمان متفاوت
کلمه و واژه آتشکده در معنای منزل‌ی حریق بوده و برگرفته از «آتخش کدگ» و «کدگ حریق» میباشد. در متن ها مرتبط با زمان ساسانی تا اوایل عصر اسلامی در جمهوری اسلامی ایران از آتشکده‌ها به اسم «مان حریق» نیز خاطر می‌کردند.

بعد از آن واژه و کلمه‌ی جدیدتری به اسم «حریق منزل» یا این که «حریق خان» برای آتشکده کاربرد پیدا کرد. زرتشتیان جمهوری اسلامی ایران از واژه «درمهر» و «دربی مهر» نیز برای آتشکده استعمال می‌کردند. ولی امروزه دانشمندان برای آتشکده، واژه «محل پرستش» را به شغل می‌زرنگ.

مراقبت از حریق
در آتشکده‌های کشور ایران به هیچ عنوان حریق نمی‌پرستیدند، بلکه از آن به خیال وجود پویایی، گرما، مراقبت و ماهیت ساخت دگرگونی، تحت عنوان جنبه‌هایی از نیروی الهی حافظه میگردد.

با مرور مجال مقرر میشود شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد که آفتاب به حریق نتابد. با اعتنا به‌این مورد، حریق را در فضایی بسته مراقبت می‌کردند. اتاقی در میانه سازه را برای قرار دادن حریق گزینش و از آن نگهداری می‌نمودند. آتشدان در میانه بنای آتشکده قرار گرفت و محافظ آتشکده را هیربد اسم نهادند.

برچسب ها: مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ,

[ بازدید : 5 ]

[ چهارشنبه 6 دی 1402 ] 12:04 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]