بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

مقبره امامزاده محمد

بنای امام زاده چهارضلعی و گنبد مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  رک آن مشابه به د گنبد غازان خان میباشد با این تفاوت که گریوش رفیعتر میباشد.

قالب میانی این گنبد سه قالب را میتوان از روزنه ای که روی گنبد بیرونی قراردارد رویت کرد.

نمای فرنگی گنبد نیز همچون گنبد غازان خان با آجرهای فیروزه ای رنگ پوشیده گردیده است.

گنبد غازان خان بنایی منفرد در کناره ی شمال غربی ارسن و در واقع شمالی ترین بنای ارسن میباشد.

این سازه فاقد هرگونه آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  کتیبه منسوب به غازان خان یا این که اولجایتو یا این که شخص دیگری میباشد

مسجدجامع

مسجد جامع بسطام نزدیک به هشتادمتری جنوب تیم آرامگاه بایزید بسطامی واقع میباشد. بدیهی میباشد که قسمت جنوبی و شمالی ارسن در قبل های بدور با هم رابطه تنگاتنگی داشته اند که امروزه به جهت ایجاد کرد وسازهای متفاوت، این رابطه تا حدودی گسسته گردیده است.

بنای فعلی بنایی یک ایوانی میباشد.

بعدها صحن مسجد حدود ۱۷ × ۲۰ متر میباشد که سه شبستان در جناح های شرقی، غربی و شمالی، و یک دهنه قبل در ضلع جنوبی دارااست. شبستانها امروزه دارنده درهایی میباشد که به صحن باز میگردد. حیاط مسجد در جنوب آن قرار گرفته میباشد.

شبستانهای شرقی و شمالی طی دهه پنجاه خورشیدی و سالهای بعد از انقلاب، بازسازی گردیده و شبستان غربی و سقف فعلی صحن مسجد، در همین تاریخها به مسجد الحاق گردیده است.

ساختمان بلند کاشانه

این ساختمان بلند در تیم آرامگاه بایزید بسطامی و در جنوب شرقی مسجد جامع بسطام واقع گردیده است که طول آن از باطن 24 متر و از خارج 20 متر رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  میباشد و شـکـل خـارجی آن 30 ضلعی حاشیه دار و تا ذیل گنبد ادامه پیدا می نماید.

در نزدیکی و سردر دالان کوچکی که شبستان مسجد را به در ورودی ساختمان بلند متصل می سازد آیه الکرسی و حدیثی از رسول گچبری شد‌ه‌است.

در ضخامت دیوار ورودی ساختمان بلند خط مش پله ای درنظرگرفته شده میباشد که تا تحت گنبد داخلی ادامه می یابدفضای داخلی ساختمان بلند شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  ده ضلعی میباشد که برآنها طاقنماهای دکوری معدود عمقی شغل شد‌ه‌است.


برچسب ها: مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ,

[ بازدید : 9 ]

[ شنبه 25 آذر 1402 ] 10:04 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]