بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

امامزاده قاسم تهران

شمال طهران با آب و هوای  مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  لطیف و کوهستانی‌اش از دیرباز تفرجگاه ییلاقی عموم به شمار می‌رفته میباشد. یکی‌از مهمترین وجوه این حیطه، زیارتی بودن آن میباشد که منجر میشود عموم از هر طبقه اجتماعی به آن حوزه‌ هجرت نمایند و انتها هفته خویش را با زیارت و سیاحت در امامزاده‌های این ناحیه بگذرانند.

مطلقا تا به امروز اسم محله امامزاده قاسم را شنیده‌اید، اهل یک محل دیرین شمیران بخوبی با این محل آشنا میباشند؛ محله‌ای سابق با عمر هزار ساله به اسم دژعلیا که با داخل شدن نوادگان حضرت مجتبی بن علی به امامزاده قاسم تغییر و تحول اسم آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  یافته میباشد.

ماجرا گردیده است که در قرن سوم هجری قمری، حضرت قاسم‌بن حسن زید مجتبی(ع) را در آنجا به خاک ودیعت‌اند. امامزاده قاسم از کم امامزاده‌هایی میباشد که دربین سوئیت‌ها و ساختمان بلند‌های راز به فلک کشیده و منزل‌هایی با عمر بلند در پایتخت محدود شد‌ه‌است که منظری آمیخته از نمای مدرنیته و سنتی داراست.

این محله در دامنه کوه سرچال خرد سازه شد‌ه‌است و دو کیلومتر تا تجریش مسافت داراست، آبک در شمال و زمین‌های دزاشیب و تجریش در جنوب، جعفرآباد و دربند در غرب و جماران و حصارک در شرق آن واقع گردیده‌است.

بنای مهم امامزاده، برجی رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  هشت ضلعی میباشد که از خشت تاسیس شده است. این بقاع امروزه دارنده صحن، تراس، رواق و گنبد کاشیکاری میباشد. اصل بنای بقاع را از قرن هفتم هجری دانسته‌اند. در طی پادشاه طهماسب صفوی، صندوقی با تاریخ ۹۶۳ هـ. ق روی مرقد گذاشته شد. ساختمان اساسی حرم در طول فتحعلی پادشاه قاجار بسط یافت و حیاط تبارک فعلی در طرف قبله سازه شد.

سال‌های اخیر در پوسته طرح بازسازی بافت بقعه، تغییرات متعددی در‌این مقبره انجام یافته میباشد، بویژه در تراس امامزاده. بناهایی مثل تعاونی و اتاق‌هایی که در شرق تراس قرار داشت، کلیه از دربین رفته‌اند. حتی امروز دیگر از آن تمامی قبر کهن در تراس امامزاده شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  خبری وجود ندارد.

برچسب ها: مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ,

[ بازدید : 7 ]

[ دوشنبه 20 آذر 1402 ] 15:46 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]