بهترین مرجع مسجد غدیر باباعلی مشهد

معماری مقبره کوروش

مساحت ذیل بنای بقاع کوروش 156 متر مربع (12*13 متر) بودهاست.

آرامگاه کوروش از شش ستون تخته مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  سنگ های گرانقدر که شش طبقه یا این که شش درجه را نمودار می سازد تشکیل یافته میباشد.

شش پله آرامگاه و اتاق بالایی به صورت کلی ۷ طبقه را تشکیل میدهند که می تواند آدرس از عدد مقدس ۷ در آن زمانه باشد.

سکوی نخستین آرامگاه کوروش ارتفاعی موازی با ۱۶۵ سانتی‌متر دارااست البته تنها بخشی از آن چشم میگردد.

طبقه دوم و سوم آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  هریک یک متر و سه طبقه دیگر هرمورد 55 سانتی متر بلندی داراست.

به صورت کلی طول این سکوها تا کف اطاق بالای سازه 35/5 متر می‌گردد.

طول خویش بنای سنگی آرامگاه کوروش تا بالای سقف بیش تر از یازده متر میباشد. پهنای هرکدام از سکوها نیم متر میباشد.

سقف سازه از بیرون به طور شیب بامی میباشد و آب آن به دو طرف شمالی و جنوبی می ریزد، اما تکه سنگ راءس این هرم شکسته و افتاده و از دربین رفته میباشد.

قسمتی از پلکان سنگی در طرف مغرب حرم کوروش بین خاک ها و سنگ های قبور افتاده میباشد که برای بالارفتن به باطن اطاق آرامگاه آیتم به کارگیری قرار می گرفته میباشد.

تخته سنگ ها همچون رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  بقیه سنگ کاری های این دورمان در تخت جمشید و شوش و فیروزآباد با بست آهنی دم چلچله ای به یکدیگر مربوط می گردیده است، البته یه خرده از آنان‌را در قرن های اول اسلامی برای سرقت کردن آهن و سربی که روکش آن‌ها بوده، برده و در سود سنگ ها را شکاف و ناقض ساخته اند مکان آن‌ها در سنگ باقی است.

اتاق آرامگاه کوروش دارنده دیوارهایی با ضخامت ۱.۵ متر میباشد که از چهار ستون سنگ تراش خورده درست شده‌اند.

اطاقی که در بالای سکوهای شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد  سنگی قرار گرفته 5/3 متر درازا و 10/2 متر عرض و 10/2 متر بلندی داراست.

همگی دور و بر از سنگ میباشد و دو سنگ یکدست هم سقف آن را می پوشاند و صرفا یک در کوتاه باریک به بعدها 30/1*30*1 متر داردکه به سمت مغرب گشوده میگردد.


برچسب ها: مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , آدرس مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , رزرو مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد , شماره تلفن مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد ,

[ بازدید : 9 ]

[ دوشنبه 15 آبان 1402 ] 13:51 ] [ محمد صادقی ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]